Voluntariat en óptica i optometria

Estudies en la FOOT? Participa fent cribratges i revisions visuals a poblacions en situació de vulnerabilitat.

10/10/2022 a 11:00 fins a 10/11/2022 a 12:00 (Europe/Madrid / UTC200)

Un any més obrim el programa VOOL ( Voluntariat en òptica i optometria): els estudiants d’optometria de la FOOT podeu participar en el programa de voluntariat gestionat pel GIC i el CUV en activitats de l’àmbit de l'optometria, amb entitats que organitzen cribratges i revisions visuals a poblacions en situació de vulnerabilitat.

Perfil: Estudiantat universitari de la FOOT.
Període:
 Curs 2022-2023.
Dedicació: Disposar d'una tarda a la setmana o una estona al cap de setmana durant el curs acadèmic.

Què és el VOOL?

Es proposa que els estudiants d’optometria de la FOOT puguin participar en el programa de voluntariat gestionat pel GIC i el CUV en activitats de l’àmbit de la optometria, amb entitats que organitzen cribratges i revisions visuals a poblacions en situació de vulnerabilitat. Els estudiants de grau poden reconèixer ECTS per la seva participació en el programa.

Et mirem als ulls

És una iniciativa impulsada per la Fundació Etnia Barcelona amb l’objectiu de millorar la salut visual dels nens i nenes més vulnerables de Catalunya, amb la col·laboració de del Centre Universitari de la Visió .

• Cribratges visuals a casals d’infants de Catalunya. Si no passen el cribratge, un optometrista els fa una revisió més completa i es proporciona l’ajuda visual que el nen necessita ( ulleres i/o teràpia visual).
  • Participació d’alumnes : fan les proves de cribratge, amb el suport d’un optometrista per si tenen dubtes.
  • 10 accions l’any (gairebé sempre , divendres tarda): L’entitat contactarà amb els voluntaris, els proporcionarà el calendari del curs 21/22 i els demanarà  el compromís de 5 sessions.
  • Projecte que fa 4 anys que funciona.

Òptics pel mÓn (OxO)

• Muntatge d'ulleres
  • recollida i organització de material
  • suport a projectes internacionals
  • participació en campanyes de sensibilització i divulgació

Compromisos per inscriure't

Inscriu-te

Què et pot aportar participar-hi?

• Contribuiràs a evitar el fracàs escolar.
  • Rebràs formació específica: la competència intercultural, el desenvolupament socioafectiu a l'adolescència, habilitat de comunicació, sexualitat, el dol i la separació..., a l'inici i durant el projecte.
  • Coneixeràs joves com tu de qui aprendràs experiències i amb qui compartiràs valors com l'amistat i la companyia.
  • Participaràs en activitats vinculades amb la temàtica de la mentoria i l'àmbit social.
  • Seràs un referent universitari.
  • T'empoderaràs en valors socials que et permetran tenir una visió crítica de la societat.
  • Milloraràs les habilitats socials i comunicatives, i la competència intercultural.
  • Tindràs reconeixement d'ECTS, entre 1 i 4, depenent de les hores invertides.

ODS vinculats al voluntariat