Sou a: Inici / Esdeveniments / DURANT / Voluntariat / Programa Rossinyol

Programa Rossinyol

Vols ser persona mentora de nois i noies adolescents en situació de vulnerabilitat? Sigues un referent universitari per a ells. Es busquen 150 mentors i mentores.
22/09/2021 00:00 a 25/10/2021 00:00
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat

Contribueix a evitar el fracàs escolar a través de la mentoria social, acompanyant en el lleure a joves adolescents, per millorar la seva autonomia, l'autoestima i paliar la manca de xarxa de suport de nois i noies vulnerables (de 6è de primària a 2n ESO) i donar-los referents universitaris.

Programa Rossinyol.png

Perfil: Estudiantat universitari de grau.
Període:
 Curs 2021-2022.
Dedicació: Disposar d'una tarda a la setmana o una estona al cap de setmana durant el curs acadèmic.

Què és el Programa Rossinyol

Rossinyol és un projecte de mentoria enfocat en el lleure entre estudiantat voluntari, universitari o de grau superior, i alumnat de centres educatius situats en entorns vulnerables de Barcelona, Sant Adrià de Besòs, Sabadell i l'Hospitalet de Llobregat.

A través de la mentoria s'afavoreix la cohesió social, l'èxit educatiu, l'intercanvi i el foment de la interculturalitat, la descoberta i la responsabilitat de totes les persones que hi participen.

Què has de fer?

Les parelles Rossinyol es troben durant un curs escolar una vegada a la setmana, unes tres hores, per fer activitats de lleure amb la intenció de descobrir l'entorn i els recursos disponibles: sortides i passejades; visites i activitats culturals; visites a la universitat; trobades amb altres parelles.

Perfil de voluntariat

Ser empàtiques, assertives, tenir capacitat d'adaptació, flexibilitat i responsabilitat.

Ganes i il·lusió! (no és imprescindible comptar amb experiència específica en el món social o del lleure).

Compromisos per inscriure't

Inscriu-te com a mentor/a

Què et pot aportar participar-hi?

• Contribuiràs a evitar el fracàs escolar.
  • Rebràs formació específica: la competència intercultural, el desenvolupament socioafectiu a l'adolescència, habilitat de comunicació, sexualitat, el dol i la separació..., a l'inici i durant el projecte.
  • Coneixeràs joves com tu de qui aprendràs experiències i amb qui compartiràs valors com l'amistat i la companyia.
  • Participaràs en activitats vinculades amb la temàtica de la mentoria i l'àmbit social.
  • Seràs un referent universitari.
  • T'empoderaràs en valors socials que et permetran tenir una visió crítica de la societat.
  • Milloraràs les habilitats socials i comunicatives, i la competència intercultural.
  • Tindràs reconeixement d'ECTS, entre 1 i 4, depenent de les hores invertides.

ODS vinculats al voluntariat

ods03-salut.png ods04-educacio.png ods10-desigualtats.png ods16-institucio.png