5a Jornada #UPCRecircula

Troba't amb la comunitat UPC per avançar en l'economia circular i l'ODS12 en la recerca, la docència i la gestió dels campus.

24/11/2020 de 12:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

Nom de contacte

Gabinet d'Innovació i Comunitat

Cap a l'ODS 12. Acció UPC per a l'economia circular

Si el 2050 la població mundial arriba als 9.600 milions de persones, per mantenir l’actual estil de vida serà necessari l’equivalent a gairebé tres planetes. L’actual model de producció i consum de recursos té impactes ambientals i socials evidents i ja representa el principal catalitzador de la crisi climàtica i de biodiversitat del planeta. La pandèmia produïda per la Covid-19 ha evidenciat i encara ha fet més acusats aquests impactes.

A la UPC estem contribuint a un nou model de producció i consum responsable (ODS 12) desenvolupant tecnologia orientada a respondre a les necessitats globals i de l’entorn, aportant el nostre coneixement de forma rigorosa, oberta i col·laborativa, formant a futurs professionals socialment responsables i actuant amb coherència en la gestió sostenible dels nostres campus.

L’Estratègia UPC Recircula ha definit un camí orientat a la prevenció de residus, la reutilització de recursos i el tancament de cicles materials als campus de la UPC. Cinc anys després de la seva aprovació s’inicia una nova etapa per connectar amb més força la transformació dels campus amb l’activitat acadèmica i de recerca i amplificar així l’impacte social dins i fora de la universitat.

12h Benvinguda

12.05h Taula rodona: 10 anys per assolir l'ODS 12

Reptes 2030 en clau universitària.

12.25h Què està fent la UPC en economia circular

Mosaic d'experiències de recerca, acadèmiques i de gestió.

13.00h Lliurament dels Premis UPC d'economia circular

13.15h El Hub Recircula UPC-AMB

Un espai d'oportunitats per a l'economia circular.

13.35h Presentació d'un projecte CampusLab

13.40h Cinc anys de l'Estratègia UPC Recircula. Cap a un nou pla d'acció.

Properament més detalls del programa

Emplena el formulari d'inscripció a efectes de comptabilitzar el nombre d'assistents així com l'enllaç per assistir-hi i participar.

Aquesta activitat forma part del cinquantenari de la UPC per celebrar els 50 anys d'història de la institució.

Organització:
La Jornada comptarà amb el suport per a l'organització del Gabinet d'Innovació i Comunitat (GIC) i de la Unitat de Suport Institucional i Relacions Externes (USIRE) del Campus Diagonal-Besòs.