Sou a: Inici / Esdeveniments / Et proposem... / Jornades UPC de Compromís Social i Comunitari

Jornades UPC de Compromís Social i Comunitari

Vine i ajuda'ns a connectar el campus amb la comunitat. Reserva't els dies 5 i 6 de juliol.
05/07/2022 a 06/07/2022
On
Centre de Vida Comunitària de Trinitat Vella

Logo Jornades

La UPC vol ser una universitat referent en clau de compro­mís social al nostre país. Així ho preveu el Pla Impulsor del Compromís Social, que finalitza el desembre del 2022 i és necessari dotar de continuïtat.

Els propers dies 5 i 6 de juliol, es durà a terme un espai de reflexió i revisió dirigit a la comunitat UPC, que permeti identificar necessitats i punts forts per definir la política institucional pròpia de compromís social. Un marc compartit de treball entre tota la comunitat des d'on acompanyar i visibilitzar les iniciatives que duen a terme els diferents centres i escoles de la UPC.

La participació del personal de la UPC gaudirà del corresponent reconeixement amb una participació mínima el 80% a les jornades, i dels estudiants amb 0,5 ECTS d'activitats extracurriculars.

Objectius de les jornades

INSCRIPCIONS TANCADES

Volem visibilitzar i dotar d'eines a les diferents iniciatives UPC de compromís social i comunitari.

Participes en alguna?

Envia'ns la informació i et contactarem!

Emplena el formulari amb la teva iniciativa

Programa 5 de juliol

9.30h Acollida participants

10h Benvinguda

• Fina Antonijuan, Vra. Compromís Social i Comunitari
  • Xavier Quinquillà, Director General d'Impacte Territorial i Social del Coneixement de la Generalitat de Catalunya
  • Marina Torrent, Directora del Centre de Vida Comunitària de Trinitat Vella

10.30h Nous estímuls per al compromís social de la universitat

Ponència sobre quin ha de ser el paper i la transformació de la universitat davant dels reptes globals i quins canvis s'ha de plantejar.
  • Itziar González, Activista i arquitecta per l'ETSAAB
  • Alba López, Fundació Trinijove

11.30h Pausa cafè

12h Lideratge social. Amb qui treballem al territori i què fem junts?

Sessió de treball sobre la presència de la UPC al territori, actors amb qui ens relacionem i prioritats de treball on incidir per a la transformació social.

• Didac Ferrer, cap del Gabinet d’Innovació i Comunitat
  • Montse Solsona, àrea de Recerca, Transferència i Innovació, Campus Baix Llobregat

• Rosa Giralt, projecte Magnet, Campus Manresa
  • Núria Garrido, Vicepresidenta UPC Alumni
  • Josep Escolano, Director de projectes innovadors Fundació bTEC al campus Diagonal Besòs

14h Pausa dinar

15h Docència - aprenentatge. Com aconseguim formar estudiantat compromès socialment?

Sessió de treball al voltant de la competència en sostenibilitat i compromís social i la capacitat transformadora de les pràctiques docents.

Moderen:

• Eva Vidal, grup de treball de la competència de Sostenibilitat i Compromís Social
  • Carme Fenoll, Directora de l’Àrea de Cultura i Comunitat

Ponents:

• Montse Alsina, representant UPC a la Xarxa d'Aprenentatge i Servei  de les universitats catalanes ApS(U)CAT.
  • Núria Tomàs, projecte Mirades Solidàries del Centre de la Visió Universitària a Terrassa
  • Eli Roca, projectes d’impacte social a l’escola de Camins i Institut de Sostenibilitat

17h Poesia d'Erri de Luca "La força incendiària de les paraules"

Programa 6 de juliol

9h Acollida participants

9.30h Recerca. Perquè, com i amb qui compartim coneixement?

Sessió de treball sobre la co-creació de coneixements entre la universitat i la ciutadania per orientar-se a les seves necessitats.

• Mireia de la Rubia, cap del Servei de Suport a la Recerca i la Innovació
  • Joan Simó, coordinador de l'àmbit Agroalimentari de la UPC

• Néstor López, ciència oberta a l’ àrea de Recerca i Innovació
  • Sara Vima, Projecte Intramurs, vulnerabilitat residencial al barri del Raval
  • Alicia Casals, recerca en Robòtica Intel·ligent i Sistemes i Enginyeria Biomèdica a l'ETSEIB

11.30h Pausa cafè

12h Gestió i governança. Són els campus espais de transformació social?

Sessió de treball sobre els campus com espais per aprendre i practicar transformacions socials a nivell de comunitat.

• Josep Sabaté, gestió energètica al Servei d’Infraestructures
  • Pere Losantos, acció climàtica i treball col·laboratiu al Gabinet d’Innovació i Comunitat

• Paco Navallas, Director de l'Àrea de PAS i Organització
  • Mercè Pascual, Cap de la Utg a Sant Cugat