Jornades UPC de compromís social i comunitari

Vine, coneix i viu l'experiència de connectar el campus amb la comunitat! Reserva't el 12/07.

Quan?

12/07/2023 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

La UPC connecta els reptes de l’entorn i la universitat amb la comunitat de persones compromeses

Un any després de les primeres jornades de compromís social i comunitari, amb la recentment aprovada missió i visió de la UPC i l’actual procés de revisió dels seus valors, la UPC es referma en la necessitat d'incloure el compromís social com la pedra angular de la universitat, impregnant d’aquesta manera el sentit de l’activitat de recerca, la transferència de tecnologia, la generació de coneixement i la formació dels professionals.

Objectius de les jornades

Inscripcions obertes

El personal de la UPC gaudirà del corresponent reconeixement amb una participació mínima del 80%, i els estudiants de 0,5 ECTS com a activitat extracurricular.

Inscriu-t'hi

Programa 12 de juliol «Transformem la societat des dels campus»

9.30 h Acollida participants

10.00 h Benvinguda

Pere Fuertes, director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV).

10.05 h Com integrem el compromís social en les polítiques de la UPC?

• Les set palanques de canvi del compromís social de la UPC. Josefina Antonijuan, vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC.
  • Els campus, l’entorn i el món global: connectant aprenentatge, recerca i compromís social amb el territori. Joan Gispets, vicerector de Política Universitària.
  • Obrint els espais de la universitat per connectar amb les comunitats. Jordi Ros, vicerector d'Arquitectura, Infraestructures i Territori.
  • Escoltar l’entorn per entomar els reptes socials. Montserrat Guàrdia, presidenta Consell Social.

10.25 h Presentació d’iniciatives CampusLab i nous reptes per al curs 2023-24

• Presentació del vídeo "CampusLab, projectes per a transformar els campus de la UPC".
    Recull d’experiències d’estudiantat i professorat que han desenvolupat treballs acadèmics CampusLab.

• Programa pilot CampusLab aplicat a la gestió sostenible dels campus. Aprenentatges i noves oportunitats.
    Diàleg amb la participació d'Elisabet Roca, directora de l'Institut de Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat de la UPC i professora del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental; Xavier Badia, tècnic del Servei d’Infraestructures de la UPC i Damari Paredes, estudiant del Grau d’Estadística de la FME i de la Facultat d’Economia de la UB.

• Presentació de la convocatòria CampusLab 23-24 i novetats de la nova edició.
    Es presentarà la convocatòria de nous reptes acadèmics aplicats als campus de la UPC durant el proper curs. Equip tècnic UPC Sostenible.

11.15 h “Innovació social, xarxa i comunitat. Quin és el paper de la universitat?”

Taula rodona amb la participació d'Esther Perelló de Fasolà; Jesús Delgado, vicepresident de la Taula del Tercer Sector i Laia Sullastres d'ACAPPS. Modera Didac Ferrer, cap del Gabinet d'Innovació i Comunitat.

11.45 h “Natàlia empoderada i Dèlia informada. Adreçant els reptes en la comunicació d'accions de responsabilitat social entre l'alumnat UPC"

TFE sobre la millora de la comunicació de les iniciatives de compromís social, coordinat per Isam Alegre, CITM-UPC i els estudiants Helena Lahora i Àlex Lopez.

12.00 h Lliurament del Premi UPC al Compromís Social

La presidenta del Consell Social de la UPC, Montserrat Guàrdia, lliurarà el premi a les tres iniciatives guanyadores, arran del procés participatiu de la IV edició del Premi UPC al Compromís Social:

• Rehabilitant el Raval. Estudi de solucions de baix cost per a la rehabilitació energètica en llars vulnerables, iniciativa presentada per Alfredo de Jesús Guardo Zabaleta.
  •  Optimització energètica a l’Open Arms Uno: un doble compromís social, iniciativa presentada per Xavier Martinez Garcia.
  • LES - Llavor energètica i salut. Del cole a casa, iniciativa presentada per Eva Crespo Sánchez.

12.15 h Mostra d’iniciatives de compromís social

Mostra d'iniciatives presentades en el procés del IV Premi UPC al Compromís Social

12.45 h Experiències ETSAV amb accent social

En petits grups es realitzaran una sèrie de tallers i activitats que permetran viure i conèixer experiències CampusLab i de compromís social dutes a terme des de l'ETSAV. Cal inscripció prèvia.

• El procés de transició ecosocial a l’ETSAV. Amb Pere Fuertes, director de l'ETSAV, i La Politja, Economia Social i Solidària de Sant Cugat. Aforament 20 places.

• Actuacions per a la transició energètica de l’ETSAV. Servei d’Infraestructures de la UPC i Servei de manteniment de l’ETSAV.
    Aforament 25 places.

• Prototip Savasco, model de construcció amb residus orgànics. Mariana Palumbo, Investigadora del Grup Interdisciplinari de Ciència i Tecnologia en l'Edificació de l’ETSAV. Aforament 15 places.

• Taller: aprèn a determinar el tipus de terra i les tècniques constructives més adients. Marta Miranda. Laboratori de Material de l’EPSEB.  Aforament 15 places.

• Visita a l’espai LOW: reducció de la petjada de carboni en habitatges. Torsten Masseck, Sustainabilty and Metabolism in Architecture and Technology, ETSAV.  Aforament 15 places. INCRIPCIONS TANCADES

• Gestió sostenible als campus: taller de construcció d’un hotel d’insectes per afavorir la biodiversitat. Artur Degollada, Associació Gestió Natural. Aforament 20 places.

13.30 h Cloenda

Pica-pica i música.

Volem visibilitzar les diverses iniciatives UPC de compromís social i comunitari.

Participes en alguna?

Envia'ns la informació i contactarem amb tu!

Emplena el formulari amb la teva iniciativa

Activitat duta a terme amb el suport de:

Cooperació