Voluntariat social universitari

• Voluntariat social universitari
  • 2021-09-22T00:00:00+02:00
  • 2022-01-15T00:00:00+01:00
  • Tens una tarda lliure a la setmana? Acompanya un infant o adolescent amb els projectes d'enTàndem, projecte de mentoria social i educativa, i Prometeus, programa comunitari.

22/09/2021 a 00:00 fins a 15/01/2022 a 00:00 (Europe/Madrid / UTC200)

Nom de contacte

Telèfon de contacte

Contribueix fomentant el desenvolupament integral d'infants i joves, concentrant-se en les seves competències i habilitats socials i emocionals, per facilitar la seva motivació, autoestima i autonomia, tot plegat per prevenir l'abandonament escolar.

Perfil: Estudiantat universitari de grau, màster i alumni fins a 32 anys.
Període:
 Curs 2022-2023.
Dedicació: Formació (12 hores) + reunions de seguiment (1 al trimestre) + 2 hores setmanals d'acompanyament en mentoria a la tarda.
Lloc: diversos barris de Barcelona, Manresa, Vic, Montcada i Reixac, Cerdanyola, Badalona ii Santa Coloma de Gramenet.

Què t'ofereix AFEV?

enTàndem és un projecte de mentoria social i educativa on una persona voluntària fa de referent a un infant o adolescent en situació de dificultat personal o social. Es treballa per estimular l'autonomia, l'autoestima i la motivació i l'interès per a l'estudi. A enTàndem donem suport, formació i assessorament a cada voluntari/a.

Què has de fer?

L'activitat voluntària consisteix en acompanyar durant dues hores a la setmana a un infant o jove (de 8 a 16 anys) en situació de risc d'exclusió social o que passa per un moment difícil per motivar-lo, donar-li confiança, estar present i donar-li suport.

La sessió d'acompanyament és un espai per compartir, parlar, sortir del barri i fer diferents activitats culturals i educatives, no és un reforç escolar.

Perfil de voluntariat

Ser empàtiques, assertives, tenir capacitat d'adaptació, flexibilitat i responsabilitat.

Ganes i il·lusió! (no és imprescindible comptar amb experiència específica en el món social o del lleure).

Compromisos per inscriure't

Què et pot aportar participar-hi?

• Contribuiràs a evitar el fracàs escolar.
  • Rebràs formació específica: la competència intercultural, el desenvolupament socioafectiu a l'adolescència, habilitat de comunicació, sexualitat, el dol i la separació..., a l'inici i durant el projecte.
  • Disposaràs de seguiment i assessorament d'un referent professional.
  • Coneixeràs joves com tu de qui aprendràs experiències i amb qui compartiràs valors com l'amistat i la companyia.
  • Participaràs en activitats vinculades amb la temàtica de la mentoria i l'àmbit social.
  • Seràs un referent universitari.
  • T'empoderaràs en valors socials que et permetran tenir una visió crítica de la societat.
  • Milloraràs les habilitats socials i comunicatives, i la competència intercultural.
  • Tindràs reconeixement d'ECTS.

ODS vinculats al voluntariat

ODS 3 Salut ODS 4 Educació ODS 10 Desigualtats ODS 16 Pau, justicia i institucions sòlides